1.Dwa kąty trójkąta maja miary 25⁰ i 40⁰.Jaki to trójkąt - ostrokątny prostokątny czy rozwartokątny ?

2. Które z poniższych zdań są prawdziwe ?
a) Każdy trójkąt równoboczny jest trójkątem równoramiennym.
b) Każdy trójkąt równoramienny jest trójkątem równobocznym.
c) Każdy trójkąt prostokątny ma dwa kąty ostre.'
d) W każdym trójkącie równoramiennym kąt miedzy ramionami jest katem ostrym.

3.Kąt miedzy ramionami trójkąta równoramiennego ma miarę 50⁰.Jakie miary mają kąty przy podstawie ?

3

Odpowiedzi

2009-12-04T17:42:53+01:00
1.180 - 25 - 40 = 115
rozwartokątny

2. Które z poniższych zdań są prawdziwe ?
a) Każdy trójkąt równoboczny jest trójkątem równoramiennym. TAK
b) Każdy trójkąt równoramienny jest trójkątem równobocznym.NIE
c) Każdy trójkąt prostokątny ma dwa kąty ostre.' TAK
d) W każdym trójkącie równoramiennym kąt miedzy ramionami jest katem ostrym. NIE

3.Kąt miedzy ramionami trójkąta równoramiennego ma miarę 50⁰.Jakie miary mają kąty przy podstawie ?
(180 - 50):2= 130 :2 = 65
2009-12-04T17:44:17+01:00
Ad.1
Jest to trojkat rozwartokatny, poniwaz ma katy: 25,40 i 115

Ad.2

a, c

Ad.3
180 - 50 = 130
130/2=65
Odp:katy przy podstawie maja po 65 stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T17:45:27+01:00
Ad.1
Suma miar kątow w trójkącie wynosi 180°, więc:

25 + 40 +x = 180
x = 180 - 65
x = 115°

Jest to trójkąt rozwartokątny.

Ad.2
a) Każdy trójkąt równoboczny jest trójkątem równoramiennym. - PRAWDA
b) Każdy trójkąt równoramienny jest trójkątem równobocznym. - FAŁSZ
c) Każdy trójkąt prostokątny ma dwa kąty ostre.' - PRAWDA
d) W każdym trójkącie równoramiennym kąt miedzy ramionami jest katem ostrym. - PRAWDA

Ad.3
Kąt miedzy ramionami trójkąta równoramiennego ma miarę 50⁰.Jakie miary mają kąty przy podstawie ?

Skoro wszystkie kąty w trójkącie mają miarę 180⁰, a ponieważ jest to trójkąt równoramienny, więc ma równe ramiona to ma również równe kąty przy podstawie, a więc:

to:
50 + 2x = 180
2x = 180-50
2x = 130 /:2
x = 65⁰

Kąty przy podstawie mają po 65⁰.
6 4 6