Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T17:55:29+01:00
96 % stężenie oznacza, że w 100 g roztworu jest 96 g substancji rozpuszczonej.

Policzymy, ile jej jest w 200 g:

100 g roztworu----------------------------96 g alko
200 g roztworu---------------------------x (g alko)

x = 192 g alkoholu

Teraz policzymy stężenie procentowe po dolaniu 100 cm³ (100 g) wody:

Masa alko = 192 g
Masa roztworu = 200 g + 100 g = 300 g

192 g * 100 % / 300 g = 64 %

Pozdro))
2009-12-04T20:11:15+01:00
Obliczamy ile substancji znajduje się w 200g roztworu 96%

ms= (Cp*mr)/100% = (96%*200g)/100% = 192g

100cm3 wody to po prostu 100g wody, więc mamy 192g substancji i 300g roztworu, liczymy stężenie procentowe:

Cp=(ms*100%)/mr = (192g * 100%)/300g = 64%.