1.Uzupełnij tekst.
Średnio temperatury w styczniu w Polsce wynoszą od... do .... C (chodzi o stopnie celsjusza).Najwyższe występnują w regionie........... , a najniższe w regionie.......... .

2.W którym regionie Polski rolnicy mają dłużej korzystane warunki klimatyczne dla uprawy roślin ? (okres wegetacji)
Odp: ......................
3.Na jakim obszarze Polski występują najmniejsze sumy opadów ?
Odp: ..................

2

Odpowiedzi

2009-12-04T18:09:37+01:00
-5 do 8stopni.
najnizsze w gorach a najwyzsze w centralnej polsce.

dluzej maja na polnocy niz na poludniu
najnizsze sumy opadow w gorach
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T18:11:36+01:00
Średnio temperatury w styczniu w Polsce wynoszą od..4,5. do ..5,5.. C (chodzi o stopnie celsjusza).Najwyższe występnują w regionie..Niziny Śląskiej......... , a najniższe w regionie.Suwalszczyzny.........

2) Odp;
Rolnicy mają dłużej korzystane warunki klimatyczne dla uprawy roślin w rejonie Niziny Śląskiej i w Kotlinach Podkarpackich. W Polsce trwa on od 190 do 220 dni.

3) Odp;
Na nizinach opady są najniższe i wynoszą od 500-600mm, a na Nizinie Wielkopolskiej nawet poniżej 500mm.