Odpowiedzi

2009-12-04T18:10:19+01:00
1. Nieorganiczne związki chemiczne, zbudowane z tlenu i innego pierwiastka chemicznego.

2. PODZIAŁ TLENKÓW:
- tlenki zasadowe
- tlenki kwasowe
- bezwodniki kwasowe
- tlenki amfoteryczne
- tlenki obojętne

3.
kwasowe: SiO2, SO2, Mn2O7
zasadowe: Na2O, CaO, CrO
nie reagujące w H2O: MnO, CrO
obojętne: CO, NO, SiO
amfoteryczne: Al2O3, ZnO

4. patrz 1

16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-04T18:16:41+01:00
1 Tlenki – nieorganiczne związki chemiczne, zbudowane z tlenu i innego pierwiastka chemicznego.

2tlenki- metali i niemetali,reagujace z woda , niereagujace z woda,kwasowe,amfoteryczne,zasadowe

3 kwasowe
SO2(tlenek siarki IV), SO3(tlenek siarki VI), CO2(tlenek węgla IV)

zasadowe
Na2O(tlenek sodu), K2O(tlenek potasu), MgO( tlenek magnezu)

nie reagujace z woda
Al2O3, ZnO, As2O3

obojętne
NO( tlenek azotu), CO( tlenek węgla II)

amfoteryczne
tlenek glinu, tlenek cynku,

4 Tlenki to ogólna nazwa nieorganicznych związków chemicznych, w których występują wiązania chemiczne między tlenem a innym pierwiastkiem oraz ewentualnie mogą być wiązania między dwoma atomami tlenu lub dwoma atomami drugiego pierwiastka
23 3 23