Odpowiedzi

2009-12-04T18:50:48+01:00
Na upadek Rzeczpospolitej wpłynęło wiele czynników, ale głównym była zła polityka ( zrywanie sejmów, liberum veto), a szlachcicą rządzącymi państwem głównie chodziło nie o dobro państwa, ale o dobro materialne. Więc to było główną przyczyną rozbioru Polski.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T18:52:38+01:00
Przede wszystkim elekcja - bo to dzięki niej inne państwa zaczęły wpychać się do naszego kraju
słabe wojsko - było mało ludzi
szlachta - jej obowiązkiem było bronienie kraju, a zanim wyruszyła Polska mogła już być innym państwem
2009-12-04T19:38:16+01:00
Do rozbioru Rzeczpospolitej doszło , z powodu Wolnej elekcji- król był wybierany przez szlachtę, Liberum veto- ,, nie zgadzam się" zrywanie obrad sejmu. Przez wolną elekcje mieliśmy słabe wojsko bo szlachta wybierała króla który dawał im dużo praw, przez co nie było pieniędzy w skarbcu państwa.