Odpowiedzi

2009-12-04T18:16:56+01:00
H=20 m
g=10 m/s²

t=√(2h)/g - całe wyrażenie zapisz pod pierwiastkiem

t=√(2*20)/10 - całe wyrażenie zapisz pod pierwiastkiem

t=√4=2s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T18:19:03+01:00
Dane:
h = 20m
g = 10m/s²
g = a

Szukane:
ts = ?


h = at²/2
po przekształceniu:
t²=2h/g
t² = 2*20m / 10m/s² = 4s²
t = √4s²
t = 2s
2009-12-04T18:25:05+01:00
S=a*t²/2 /*2
2s=a*t² / <podzielić przez> a
2s/a=t²
t²=2s/a
t²=2*20*10=400
t=√400
t=20s