Odpowiedzi

2009-12-04T18:27:06+01:00
A) 3+3=6^=7=10 - fałszywe. Bo równości są nieprawdziwe.

b) 9+7=16 lub 4+10=13 - prawdziwe. Operator logiczny LUB, tzn LEWA LUB
PRAWA są prawdziwe. U nas LEWA jest prawdą, więc zdanie jest prawdą.

c) 5>4 =>3=4 - te strzałeczki to implikacja - wynikanie. Jeżeli 5>4 to 3=4.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Implikacja_logiczna - tak wylgąda tablica prawdy dla implikacji. Dopasowujemy nasze zdania: 5>4 to PRAWDA (1), 3=4 to FAŁSZ (0). Implikacja dla takich elementów: Trzeci wiersz. 1 0 0, czyli FALSZ.

d) 14>3 <=>-3>-5
Taki symbol to "WTEDY I TYLKO WTEDY", czyli równoważnośc. "Zdania p i q są równoważne, jeżeli zdanie: „z p wynika q, a z q wynika p” jest prawdziwe."
Tablica prawdy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Równoważność
Pierwsze zdanie jest prawdziwe
Drugie zdanie jest prawdziwe. (-3 jest bliżej +nieskończoności niż -5).
Oba zdania prawdziwe - równoważność prawdziwa.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T18:27:51+01:00
A) Zdanie fałszywe, bo jedno ze zdań jest prawdziwe (3+3+6),
a drugie fałszywe ( 7 = 10).
W koniunkcji zdań, oba zdania muszą byc prawdziwe, by koniunkcja była zdaniem prawdziwym.
b) Alternatywa jest zdaniem prawdziwym, bo jedno ze zdań
jest prawdziwe (9 +7 =16), a drugie fałszywe (4 +10 = 13).
c) Implikacja jest fałszywa, bo ze zdania prawdziwego wynika
zdanie fałszywe.
d) Równoważność zdań jest prawdziwa, bo oba zdania składowe
mają taką samą wartość logiczną ( tym przypadku oba zdania są
prawdziwe).