W pewnej klasie 25% uczniów to blondyni.Brunetó jest o 2 osoby więcej , a 14 to szatyni. Ilu jest uczniów w tej klasie.

Napiszcie obliczenia



50% pewnej liczby jest dwa razy większe od tej liczby . Jaka to liczba?


Napiszcie obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-12-04T18:38:54+01:00
X - liczba uczniów, 25% = 0,25
blondyni - 25% x
bruneci - 25%x + 2
szatyni - 14
Mamy
0,25x +( 0,25x + 2) + 14 = x
0,25x + 0,25x + 2 + 14 = x
0,5x + 16 = x
x - 0,5x = 16
0,5x = 16
x = 16*2
x = 32
W tej klasie jest 32 uczniów: 8 blondynów, 10 brunetów oraz
14 szatynów.
z.2
x - pewna liczba
50% = 0,50
0,50 x = 2*x
2x - 0,5x = 0
1,5 x = 0
x = 0:1,5
x = 0

2009-12-04T18:46:50+01:00
Zad. 1
x - liczba uczniów, 25% = 0,25
blondyni – 0,25x
bruneci – 0,25x + 2
szatyni – 14

0,25x +( 0,25x + 2) + 14 = x
0,25x + 0,25x + 2 + 14 = x
0,5x + 16 = x
x - 0,5x = 16
0,5x = 16
x = 16*2
x = 32
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T19:01:34+01:00
W pewnej klasie 25% uczniów to blondyni.Brunetó jest o 2 osoby więcej , a 14 to szatyni. Ilu jest uczniów w tej klasie.

x-liczba uczniów w klasie
y-liczba blondynów

0,25x=y
y+2+y+14=x

x=4y
2y-4y=-16

x=4y
2y=16

x=4y
y=8

x=32
y=8

W tej klasie jest 32 uczniów.

----------------------------------------------------------------------------

50% pewnej liczby jest dwa razy większe od tej liczby . Jaka to liczba?

x-ta liczba
0,5x=2x
0,5x-2x=-1,5x

Jest to liczba -1,5x