Dear Sir/Madam

We are writing to complain about our holiday in Venice. We stayed in the 'four-star' Hotel Rialto in June. The travel agent told us it would be fine at that time of years, but it was not 'sunny': it rained every day and the street were flooded. As a result,we couldn't walk about the famous streets of Venice.

Your brochure said that 'rooms overlook a canal' but our room brochure also said the hotel had baeutiful antique Venetion furniture- our room only had an uncomfortable bed and an old chair. When we complained to the receotionist, she offered us a suite-at an additional charge!

In a four-star hotel I expect to find a satellite,Tv, but there wasn't one in our room. When we asked the receptionist,she said there weren't any TVs in the hotel and that we could watch TV home. In addition to all these problems, room service was to slow.

In conclusion, our holiday to venice was ruined by all these inconveniences. We are very unhappy witj the service we received and we would like our money back. We await your reply and our compensation

Yours faithfully,
XYZ..

Proszę o przetłumaczenie tego listu =)

1

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-04T19:22:43+01:00
Szanowna Pani/Szanowny Panie,

Piszemy, aby opowiedzieć o naszych wakacjach w Wenecji. Zajmujemy "czterogwiazdkowy" hotel "Rialto" w czerwcu. Agent biura podróży powiedział nam, że w tym okresie roku powinno być przyjemnie, ale tak nie było: codziennie padał deszcz, więc ulice były pozalewane, w wyniku czego nie mogliśmy zwiedzać sławnych ulic Wenecji.

Broszura informowała o "pokojach z widokiem na kanały", ponadto broszura pokojowa informowała również o tym, że hotel posiada piękne i antyczne weneckie meble - nasz pokój miał wyłącznie niewygodne łóżko i stare krzesło. Kiedy poinformowaliśmy o tym recepcjonistkę, zaproponowała nam (???) - za dodatkową opłatą!

W czterogwiazdkowym hotelu oczekiwałem satelity, telewizora, ale nie było ani tego, ani tego. Kiedy zapytaliśmy recepcjonistkę również o to, powiedziała nam, że nie ma w tym hotelu żadnego telewizora, a telewizję możemy sobie oglądać w domu. Na dokładkę, serwis hotelowy był bardzo powolny.

Konkludując, nasze wakacje w Wenecji zostały zrujnowane przez wszystkie te niekonwencjonalne (też: nieobyczajne) wydarzenia. Jesteśmy bardzo niezadowoleni z usług nam wyświadczonych i oczekujemy zwrotu pieniędzy.

Czekamy na odpowiedź i rekompensatę pozostając w szacunku,
XYZ.

[hehe, widzę, że pewna dwunastolatka powyżej przepuściła tekst przez tłumacza :) Nie tędy droga, panienko.]