Odpowiedzi

2009-12-04T19:39:10+01:00
Ten kąt jest sinusem kąta (alfa) a wiec spuszczając wysokość z wierzchołka na podstawę otrzymamy 2 trójkąty (jeden) o ramieniu 4cm i wysokości 2cm podstawa jest nieważna a wiec sinus (alfa)=a-b czyli 2/4 po skróceniu 1/2 z tablic trygonometrycznych można odczytać ze sinus 1/2 jest to 30stopni a wiec kąty przy podstawie maja po 30 stopni zaś kat z którego wypuszczałeś wysokość ma 120stopni 30=30=60 180-60-120
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T19:46:04+01:00
Więc tak:
a = 4cm
h jest połową z a wiec h=½a czyli h = ½ × 4 = 2cm

mamy wiec teraz dlugość przyprostokątnej przeciwległej do kąta α (czyli nasze h) oraz przeciwprostokątnej (nasze a) z czego możemy zapisać sinusa

sin α = h/a
sin α = 2/4
sin α = 1/2 z tabeli odczytujemy, że α = 30stopni

:)
2 5 2