W 2002r pan Gemra wpłacił do banku 20 000zł. Oprocentowanie wkładów pieniężnych wynosiło 5% w skali roku. W 2003r. oprocentowanie lokat zmalało o 2 punkty procentowe. Ile wynoszą odsetki po dwóch latach, jeżeli w tym czasie pan Gemra nie wpłacił ani nie wypłacił pieniędzy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T19:31:37+01:00
Rok 2002
100%=20000
10%=2000
1%=200
5%=1000
czyli: 20000+1000=21000 zł

rok 2003
100%=21000
10%=2100
1%=210
3%=630
czyli: 21000+630=21630zł
odsetki to 1630 zł

powinno byc ok :)
2009-12-04T19:33:22+01:00
5% z 20 000 to 1 000
Po I roku suma wynosi 21 000.
3% z 21 000 to 630
Odp.Po dwóch latach odsetki wynoszą 1 630 zł.
2009-12-04T19:34:42+01:00
I
k=20 000zl
t=1
p=5
d=(k∧p∧t):100=(20 000∧5):100=100 000:100=1000zł
d=1 000zł
k₂=20 000zł+1 000zł=21 000zl
t=1
p₂=3
d=(21 000∧3):100=630zł
d=1 630zł

wydaje mi sie ze to bedzie tak :) mam nadzieje ze pooglam