PILNE.....................
zad1
Średnia wieku trzech osób jest równa 20 lat. Oblicz, ile obób w wieku 15 lat musiałoby dołączyć do tej grupy, aby średnia wieku była r€wna 18 lat.
zad2
Cukierki owocowe kosztują 11 zł za 1 kg, a czekoladowe 15 zł za 1 kg. Ile kilogramów cukierków czekoladowych należy zmieszać z 5 kg cukierków owocowych, aby 1 kg mieszanki kosztował 12,50 zł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T19:32:55+01:00
Zad1
Średnia wieku trzech osób jest równa 20 lat. Oblicz, ile osób w wieku 15 lat musiałoby dołączyć do tej grupy, aby średnia wieku była równa 18 lat.
x+y+z = 60
15n+60 = (n+3)*18
15n+60 = 18n+54
60-54 = 18n-15n
6 = 3n /:3
n = 2

Odp. Musiałyby dołaczyć dswie osoby w wieku 15 lat.

zad2
Cukierki owocowe kosztują 11 zł za 1 kg, a czekoladowe 15 zł za 1 kg. Ile kilogramów cukierków czekoladowych należy zmieszać z 5 kg cukierków owocowych, aby 1 kg mieszanki kosztował 12,50 zł?
15x + 5*11 = (x+5)*12,50
15x + 55 = 12,5x + 62,5
15x-12,5x = 62,5-55
2,5x = 7,5 /:(2,5)
x = 3

Odp. Należy zmieszać 3kg cukierków czekoladowych z 5 kg cukierków owocowych, aby 1 kg mieszanki kosztował 12,50 zł.
1 4 1
2009-12-04T19:38:35+01:00
1)
(20+20+20)/3=20
(20+20+20+15)/4=75/3=18,75
(20+20+20+15+15)/5=90/5=18
Aby średnia wieku tej grupy była równa 18 muszą do niej dołączyć 2 osoby w wieku 15 lat.

2)
5+1=6
(c*15+5*11)/6=12,5
15c+55=75
15c=20
c=1 1/3
Potrzeba 1 1/3 kg cukierków czekoladowych.
1 3 1