Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T19:38:52+01:00
Motorówka płynąc z prądem rzeki, przebyła drogę 12km w czasie 20 minut. Prędkość motorówki wynosi 30 km/h oblicz prędkość prądu rzeki.
Proszę o wytłumaczenie z góry dzięki:)

20min= 1/3 godziny czyli z prądem płyneła 36km
bo 12km*3= 36km

czyli z prądem płyneła 36km/h
prędkość z prądem- prędkość motoruwki= prędkość prądu

36km/h-30km/h=6km/h

ODP Prąd rzeki miał prędkość 6km/h

sorki za błędy ortograficzne itp
2 5 2
2009-12-04T19:40:03+01:00
S - droga motorówki = 12 km
t - czas plynięcia motorówki = 20 min = 1/3 h
v₁ - prędkość motorówki z prądem rzeki = s/t = 12 podzielić przez 1/3 = 12 razy 3 = 36 km/h
v₂ - prędkość prądu rzeki = 36 km/h - 30 km/h = 6 km/h
2 5 2
2009-12-04T19:42:25+01:00
12km w 20 min.- 36km/h

motorówka-30km/h

płynie z prądem więc prąd troche pomaga w płynieciu, wiec motorówka w rezultacie płynie szybciej.

w tym przypadku...

36km/h a 30km/h

płynie 6km/h szybciej

wiec prąd rzeki to 6 km/h.
2 3 2