Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T20:15:32+01:00

Jest taka niespodzianka, raz w grudniu od poranka
Gdzie wszystkie zwierzęta wiejskie gadały ludzkim głosem.
Pies mówi o swym losie: hau hau - mam dosyć życia w biedzie,
psie życie na łańcuchu i wieczną pustkę w brzuchu.
(...)
Koń burczy niskim basem: hej hej! wy ludzie tam pod lasem,
włączę się do zabawy gdy dacie świeżej trawy.
Krowa na polu śpiewa: mu mu - czy mnie słuchacie drzewa,
śniła mi się dziś rzeka a w rzece pełno mleka.
(...)

Więc wszystkie zwierzęta wiejskie na ósmą sie raz zmówiły
i choć sie bardzo bały , do miasta wyruszyły..." - i jakoś tak dalej to leciało, nie pamiętam tekstu.
5 4 5
2009-12-04T20:20:43+01:00
-,, Jest taki dzień"

Jest taki dzień
bardzo ciepły, choć grudniowy.
Dzień, Zwykły dzień,
w którym gasną wszelkie spory.
Jest taki dzień,
którym radość wita wszystkich.
Dzień, który już każdy z nas zna od kołyski.
ref: Niebo Ziemi, niebu Ziemia,
wszyscy wszystkim ślą życzenia.
Drzewa ptakom, ptaki drzewom, tchnienie wiatru płatkom śniegu [...]"
-,,ref: Do szopy, do szopy wszyscy, kto ogrzać pragnie ręce, z darami, z darami, z darami, by odtajało serce.
I. Zawieja i beznadzieja, złota Jerozolima, a w biednym Betlejem Pani Syneczka w grocie powiła.
Zima się ludzi trzyma, złote denary wszędzie,
bieda straszna w Betlejem, tam tylko Pan Przybędzie [...]"
-,,I. Ciemna nocy, nipojęta, Dzewo, co na mrozie pękasz,
pomóżcie mnie, umęczonej, wędrować w dalekie świata strony.
II. O Józefie, ty mnie wspomóż, byśmy doszli gdzie do domu.
Już ból me ciało przyeszywa, ach, gdzie ja będę rodziła?
ref: Ani łyżki, ani miski, ani deski do kołyski.
Ani płatka, ani szmatka,
co ja pocznę, biedna Matka?
Lisy po sniegu rysyją, wilki z boru nawołują.
Gdzie ja samotna w tej drodze Bozego Syna urodzę? [...]"