Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T20:25:30+01:00
A) szeregowo czyli R=R1+R2....
R=5+15+20=40 omów

b) równoległe 1/R=1/R1+1/R2.....
1/R=1/5+1/15+1/20
1/R= 12/60+ 4/60 3/60
1/R=19/60
R=60/19
R=3 i 3/19 oma
2 5 2
2009-12-04T20:31:45+01:00
w szeregowym
rz=R1=R2=R3
rz=5+15+20 OMEGA
RZ=40



równoległy napisze ci na przykładzie bo nie ma tutaj wszystkich danych by to obliczyc

5omega

jedna rz=jedna piata+ jedna piata+jedna piata
jedna rz=15 pioątych+ 15 piątych+20 piątych
jedna rz= 40 piątych
jedna rz= 8
(by obliczyć opór trzeba zamienić wynik w tym przypadku 8 na odwrotność czyli jedną ósmą)
rz= jedna ósma
2 4 2