Dwa ciała o jednakowych masach, które traktujemy jako punkty materialne znajdujące się w tych samych odległościach l od osi obrotu, wirują ze stałą prędkością ω₀. Z jaką prędkością wirowałby układ tych ciał, gdyby w trakcie obrotów odskoczyły one na odległość 2l?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T08:25:57+01:00
Wzór na prędkość kątową

ω = 2π/T

Skoro promień po którym się poruszają zwiększyłby się dwukrotnie, to droga jaką musiałyby przebyć także zwiększyłaby się dwukrotnie. Zakładamy, że prędkość linniowa (v) nie zmienia się, zmienia się tylko katowa prędkość.
Wzór na prędkość linniową:

v1 = ω0*r

v2 = ω*2r

Skoro:

v1=v2
ω0*r=ω*2r
ω0 = 2ω
ω = ω0/2

Odp: Wirowałby z prędkością dwukrotnie mniejszą.
11 2 11
2009-12-05T10:52:54+01:00
Witam!
Dwa ciała o jednakowych masach, które traktujemy jako punkty materialne znajdujące się w tych samych odległościach l od osi obrotu, wirują ze stałą prędkością ω₀. Z jaką prędkością wirowałby układ tych ciał, gdyby w trakcie obrotów odskoczyły one na odległość 2l?
Więc tak:

Tu masz wzór na prędkość kątową:
ω = 2π/T

Jeśli promień po którym się poruszają zwiększyłby się 2x, to droga zwiększy się równierz 2x.Założ, że prędkość liniowa(V) nie zmienia się.
Jedynie może zmienić się v kątowa.
Tu masz wzor na prędkość liniową:
V1 = ω0*R
V2 = ω*2R

A więc:
V1=V2
ω0 = 2ω
ω = ω0/2
ω0*R=ω*2R

Odp: Ciała o jednakowych masach wirowałyby z prędkością 2x mniejszą, gdyby odskoczyły w trakcie obrotu o 2l.

Pzdr.
5 2 5
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T11:06:06+01:00
Ω = 2π/T
v1 = ω0*r
v2 = ω*2r
v1=v2
ω0*r=ω*2r
ω0 = 2ω
ω = ω0/2

Odp: Predkosc jest dwa razy mniejsza
5 1 5