Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T21:13:02+01:00
11 listopada bieżącego roku obchodziliśmy 91. rocznicę odzyskania niepodległości. Wydarzenia, które miały miejsce w 1918 roku i kilka lat wstecz odegrały naprawdę znaczącą rolę w tym, czy Polska ma istnieć na mapie, czy też nie. Józef Piłsudski, pomimo wszystko walczył o swój kraj. Od początku do końca siedziała mu w głowie myśl, aby odbudować Polskę. Starał się aby, jak największa liczba Polaków ufała, że Nasza Ojczyzna się odrodzi. Zorganizował wiele oddziałów, jak na przykład Drużyny Strzeleckie, czy 1. Brygadę w Legionach Polskich i walczył na ich czele z przeciwnikami odrodzenia Polski. Gdy Niemcy przegrywały na zachodzie a w Rosji panowała wojna domowa Piłsudski wykorzystał sytuację i wyrwał Polskę z "niewoli" zaborców, w której trwała ponad 100 lat. Myślę, iż śmiało można by powiedzieć, że Józef Piłsudski był bardzo mądrym i utalentowanym dyktatorem państwa. Powołał on bowiem do istnienia rząd, który popierała i prawica i lewica, więc w ten sposób uniknął sporów o władzę. Uważam, że niepodległa dziś Polska istnieje tylko i wyłącznie dzięki generałowi Piłsudskiemu, dlatego każdy Polak powinien wiedzieć co nieco o tej ważnej postaci.
2009-12-04T21:17:19+01:00
1. Powstanie rządu danego państwa
2. Kraj pojawia się na mapach
3. Ludzie stają się prawnymi obywatelami danego państwa
4. Można posługiwac się językiem państwowym
5. Wybranie osoby, która ma zarządzac danym krajem
6. Pobudzenie gospodarki do działania
1 1 1