Marzena kupiła notesy 60-kartkowe, 32-kartkowe i 16-kartkowe. Notesów najcieńszych jest o 5 więcej niż 32-kartkowych, a najgrubszych - tyle ile 16-kartkowych i 32-kartkowych razem. Wszystkie notesy zawierają łącznie 1220 kartek. Ile notesów każdego rodzaju zakupiła Marzena?
Ułóż odpowiednie równanie i rozwiąż je.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T21:21:48+01:00
32k = x
16k = 5x
60k = 6x

x + 5x + 6x= 12x
12x= 1220
x=1220:12
x=101

x- 101
5x- 505
6x- 606

101 + 505+ 606= 1212
1 1 1
2009-12-04T21:28:45+01:00
Odpowiedż masz w załączniku...xD
1 1 1