Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T21:20:37+01:00
Suma długości dwóch krótszych boków musi być większa od długości trzeciego boku

a+b>c

gdzie c jest najdłuższym bokiem

a)c=25
16+9>25
25 nie jest większe od 25
więc odpada
b) c=16
7+9>16
16 nie jest większe od 16
odpada
c)c=16
5+9>16
odpada
d) c=16
10+9 > 16
19>16
tylko ta odpowiedź jest poprawna
1 4 1
2009-12-04T21:37:47+01:00
Dwie krótsze długości boków muszą być dłuższe od 3 (najdłuższej)
Tak więc odpowiedź poprawdna będzie d) gdyż

10+9=19

19>16.

W pozostałych przypadkach długości dwóch boków w stosunku do jednej najdłuższej są albo takie same albo większe, także nie są poprawne.