Odpowiedzi

2009-12-04T21:44:26+01:00
Jak trapez moze byc rownoramienny jesl ma rozne długosc boków,chyba ze te boki to podstawy
h(z pitagorasa )=4
bo 12-6=6
6/2=3//czyli ten mały trojkacikprostokatny bedzie miał przeciwprostokatna= 5 bok1=3 i z pitagorasa bok2=4cm

P=(12+6)*4/2=18*2=36(cm)
2009-12-04T21:47:02+01:00
H=?
a2 +h2=c2
h2= c2 -a2
h2=25-9
h=4

P= a +b/2 *h

P=(12+6)*4/2=18*2=36cm2

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T21:47:51+01:00
a+b
P= 2 *h

podstawa gorna ma 6 a dolna 12 a weisz jak wyglada trapez to poprowadz sobie przerywane linie w ddol i masz na dole 6 po srodku a 3 po bokach

obliczanie trojkata przy trapezie

z tw pitagorasa
a²+b²=c²
3²+b²=5²
9+b²=25
b²=25-9
b²=16
b=4

Pole trapezu
a+b
P= 2 *h

6+12
P= 2 *4

18
P= 2 *4

P=9*4
P=36 cm²

to jest dobrze