Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T21:48:23+01:00
Powody zakładania koloni:
-duża liczba zaludnienia
-mała ilość jedzenia
-szybka szansa wzbogacenia się
-chęć handlowania z innymi państwami
-społeczny awans
-walka o władzę

Grecy osiedlali sie na terenach nadmorkich, ponieważ teren górzysty nie sprzyjał rolnictwu. Osiedlali się np. Na południu półwyspu Apenińskiego na Sycylii te tereny zostały nazwanę Wielką Grecją.
4 3 4
2009-12-04T21:49:16+01:00
Kolonie greckie zakładane były głównie w celu zdobycia potrzebnych surowców i lokalnych produktów.

Morze Czarne i tereny przyległe
Północna część Morza Egejskiego
Północno-zachodnia Grecja i Iliria
Italia, Sycylia i zachodnie wybrzeża Morza Śródziemnego
Południowo-wschodniej części Morza Śródziemnego
3 4 3
2009-12-04T21:51:59+01:00
Grecy zakładali kolonie z powodu braku ziemi uprawnych oraz ludzi było coraz mniej. Opuszczali ojczyznę i szukali szczęścia gdzie indziej. Więc takie osiedla nazwano koloniami.


Greckie kolonie powstały na wybrzeżach Morza Śródziemnego i Morza Czarnego.
4 3 4