Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T21:57:58+01:00
C6H13COOH
Jego masa atomowa to:
7*12+14*1+2*16=130

C - 84
H - 14
O - 32

Kwas heptanowy zawiera 84g węgla

Liczymy z proporcji:

130g - 100%
84g - x

x=84g*100%/130=ok.64,6% - zawartość węgla

Kwas heptanowy zawiera 14g wodoru, czyli:

130g - 100%
14g - y

y=14g*100%/130g=ok.10,8% - zawartość wodoru

100%-10,8%-64,7%=24,5% - zawartość tlenu
45 4 45
w ostatnim się pomyliłeś "100%-10,8%-64,7%=24,5% - zawartość tlenu", ponieważ zawartość węgla to ok. 64,6% a w ostatnim napisałeś 64,7% co daje zły wynik, tzn. zły procent zawartości tlenu w kwasie heptanowym. Powinno być 100%-10,8%-64,6%=24,6% - zawartość tlenu :) 
2009-12-04T22:00:57+01:00
Kwas heptanowy to C6H13COOH.
Masa atomowa to 130g.

C - 84
H - 14
O - 32

130g - 100%
84g - C
C = 64,6%

i tak samo z pozostałymi pierwiastkami, czyli:
H = 10,8%
O = 24,6%

Całość daje Ci 100% - dla sprawdzenia
25 3 25
2009-12-04T22:07:40+01:00
C6H13COOH
Mcz=7*mC+14*mH+2*mO=7*12u+14*1u+2*16u=84u+14u+32u=130u

węgiel
130u - 100%
84u - x
x=64,615% (około)

tlen
130u - 100%
32u - x
x=24,615% (około)

wodór
100%-64,615%-24,615%=10,77%
22 4 22