Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T22:13:33+01:00
Chodzi o to, żeby wspominać ludzi, którzy zginęli w imieniu ojczyzny. Jest to jeden z epigramatów Symonidesa z Keos. Jest także zapisany na bramie cmentarza w Monte Cassino:D
14 3 14
  • Użytkownik Zadane
2009-12-04T22:13:31+01:00
Przechodniu, idź i powiedz Sparcie, żeśmy tu polegli posłuszni jej prawom to znaczy odejć i powiedz Sparcie, że tu zgineli ludzie posłusznie tego kraju prawom
20 3 20
2009-12-04T22:15:44+01:00
Chodzi tu o prawo spartiaty - rycerza spartańskiego który mógł z wojny wrócić jedynie na 2 sposoby z tarczą [jako zwycięzca] bądź na tarczy [ jako poległy zmarły niesiony był na tarczy przez współtowarzyszy] Pomnik z w/w cytatem pochodzi z tamtejszej miejscowoci Termopile gdzie w bitwie grecko - perskiej [pod termopilami w 490 r p.n.e] poległo wielu spartan. cytat ma znaczenie symboliczne i mói że żołnierz walczący o ojczyzne powinien walczyć "do ostatniej kropli krwi" tak jak to robili spartNIE WZÓR CNÓT ŻOŁNIERSKICH
12 4 12