Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T22:38:14+01:00
Pc = 25 + 4 * 1/2 * 5 * hb
105 = 25 + 10 hb
- 10 hb = 25 -105
- 10hb = - 80
hb = 8
Wysokość ściany bocznej wynosi 8 cm
(pamietaj o max?)
2009-12-04T22:38:55+01:00
Ostroslup prawidlowy czworakatny to taki, ktorego podstawa jest kwadrat, w tym przypadku o boku a=5 cm
pole powierzchni calkowitej wyraza sie wzorem
P=a²+4*½*a*h (pole kwadratu + 4 razy pole trojkata czyli sciany bocznej)

105=5²+4*½*5*h
105=25+10h
10h=105-25
10h=80
h=8 cm

wysokosc rowna jest 8 cm