Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-04T23:05:11+01:00
Metafory potoczne są wielokrotnie powtarzanymi zestawieniami słownymi, których znaczenie jest powszechnie rozumiane przez użytkowników języka. Natomiast metafory poetyckie powstają na skutek indywidualnych zabiegów twórczych, mają za cel zaskakiwać albo zachwycać odbiorcę. Jednakże granice między metaforami poetyckimi a językowymi są płynne: wszakże te pierwsze pojawiają się również w indywidualnych powiedzeniach, dowcipach. Z kolei metafory występujące w poezji mogą mieć charakter skonwencjonalizowany, banalny i być tym samym pozbawione pierwiastka twórczego. Używane powszechnie w mowie potocznej metafory poetyckie z czasem zasilają zasób związków frazeologicznych danego języka.

złote sercce - ktos bardzo dobry
bujac w oblokach - marzyc, myslec o niebieskich migdalach :D
lodowate spojrzenie - zle, zawistne spojrzenie na kogos
czas płynie - ciagly uplyw czasy, niemoznosc jego zatrzymania, brak czasu na to co chcialoby sie jeszcze zrobi
79 4 79
2009-12-04T23:09:58+01:00
Lodowate spojrzenie-> spojrzenie niemiłe nie szczere, smutne obojętne.
Złote serce->osoba o takim sercu jest dobra pomocna życzliwa
Czas płynie->przemijają życie, przemijają dni, chwile (niemożna zawrócić tego)
bujać w obłokach - marzyć rozmyślać śnić o czymś pięknym i radosnym

Nie wiem czy o to chodziło :D może coś się przyda
58 4 58