Odpowiedzi

2009-12-04T23:20:42+01:00
A = 5
b = -1
c = 10
y = 5x² - x + 10
Ponieważ a = 5 > 0 dlatego ramiona paraboli skierowane są ku
górze , funkcja posiada minimum.
Δ =(-1)² -4*5*10 = 1 - 200 = -199 < 0 - nie ma miejsc zerowych,
czyli parabola nie przecina osi OX ( "leży" nad osią).
Obliczam y w = - Δ/ (4a) = 199/20 = 9,95
Funkcja x --> y = 5x² - x + 10 przyjmuje wartości należące do
przedziału ( 9,95; +∞)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-04T23:25:34+01:00
A=5 b=-1 c=10.


f(x)=5x²-x+10

ZWf= (9,95 ; +nieskończoność)