Wyjaśnij podane przysłowia:
* Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.
* Każdego twarz pokazuje, jakim się wewnątrz znajduje.
* Kto często krzyczy tego nikt nie słucha.
* Bezpieczniej jest milczec niż mówić.
Proszę o szybką odpowiedź :P Z góry dzięki :))

I jeszcze jedno zadanie.
-Zapisz podane wyrazy i uzasadnij ich pisowni.
przykłady: Kierowców bo kierować, lekarz bo lekarze

Wyrazy do polecenia:
*młodsza bo ......
*nosorożec bo ......
*książki bo .....
*słodka bo ......
*miliard bo .....
*więź bo ......

2

Odpowiedzi

2009-12-05T10:40:36+01:00
Z mądrym jak coś znajdziesz to wykorzystacie to w mądrym celu,a z głupim jak znajdziesz to głupi może naprzykład wyrzucić znalezisko.
Jak wewnątrz jesteś nie miły to charakterystyka twojej twarzy to ukazuje np.minami które się robi
Jeśli ktoś krzyczy to ludzie nie chcą słuchać takiej osoby bo nie będzie mówił ciszej.Tak samo jak ktoś non stop kłamie to ludzie go nie słuchają bo zawsze będzie kłamał.
Jeśli na czymś się nie znamy to lepiej nie odzywać się bo możemy zrobić komuś krzywdę.
A z tym drugim to nie mam zielonego pojęcia:(
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T11:55:05+01:00
*Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć, ponieważ jak z mądrym zgubisz to może to znajdziesz, a jak znajdziesz z głupim np. pieniądze to może wydać na coś niemądrego.
*Każdego twarz pokazuje, jakim się wewnątrz znajduje, ponieważ na naszej twarzy widać czy jesteś rozmarzona, zła, czy wesoła, widać to po rysach twarzy.
*Kto często krzyczy tego nikt nie słucha, ponieważ jak będziemy na kogoś krzyczeć to w pewnym momencie ta osoba się od nas odsunie i nie będzie nas słuchać.
*Bezpieczniej jest milczeć niż mówić, ponieważ jak masz coś głupiego do powiedzenia to lepiej, żebyś to przemilczał niż powiedział coś głupiego i za to oberwał.
2. Młodsz bo młoda
Nosorożec bo nosorożcza
książki bo księga
słodka bo słodycz
miliard bo miliardy
więź bo więzi
6 4 6