Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T09:32:50+01:00
Feri Acz


Silny, wysoki i wysportowany chłopiec był przywódcą czerwonoskórych, zdeklarowanych wrogów chłopców z Placu Broni. Chociaż miał w swej grupie postaci bardzo niesymaptyczne, na przykład braci Pastorów, sam był rycerskim przywódcą. Od samego początku gardził Gerebem, który zdradził swych przyjaciół. Nie cenił go, mimo że Gereb ujawnił ważne tajemnice związane z obroną Placu. Z obrzydzeniem odrzucił również propozycję przekupienia dozorcy Placu.
Chciał zwycięstwa wyłącznie w otwartej, uczciwej walce. Wzorem dla niego byli starożytni Rzymianie, ich sposoby walki. Feri Acz umiał docenić i szanować przeciwników. Przypomnijmy sobie, jak traktował Nemeczka, gdy ten zachorował, przychodził nawet pod jego dom. A przecież Nemeczek miał istotny udział w klęsce chłopców z Ogrodu Botanicznego, także w tym, że Acz został pozbawiony przywództwa grupy.
120 2 120
2009-12-05T09:44:55+01:00
Janosz Boka jest przywódcą chłopców z Placu Broni. Jest to chłopiec w wieku czternastu lat, lecz wygląda na dużo starszą osobę.

Chłopcą imponował rozsądkiem, mądrością, mogli zawsze na nim polegać, dlatego więc wybrali go na przywódcę. Janosz to bardzo odważny, ale także ostrożny i przezorny chłopiec, a świadczy o tym jego wyprawa do ogrodu botanicznego. Jest bardzo rozsądny i nigdy nie wdaje się w drobne kłótnie. Boka potrafi przyznać się do winy, gdy zostawił otwartą furtkę, kazał się wpisać do czarnej księgi małymi literami. Jest on wyrozumiały, przyjął Gereba z powrotem do drużyny chłopców z Placu Broni, wiedząc że Gereb zdradził ich. Jest on Bardzo dobrym strategiem. Umiał dobrze przygotować plan bitwy, gdyby nie on, chłopcy mieli by małe szansę na wygraną.
Jest szlachetny, gdyż nie zgodził się na dopisanie obelgi pod adresem Czerwonoskórych. Boka troszczy się o każdego w swojej drużynie, jest on bowiem bardzo odpowiedzialny. Ma poczucie dumy, godności i honoru.
237 4 237