Odpowiedzi

2009-12-05T10:09:39+01:00
1.
m r = 1 kg = 1000 g.
C p= 6 %
m s= ?
Cp= ms/ mr * 100 %
m s= (C p *m r) / 100 %
m s= (6% *1000 g) / 100%
m s= 60 g.
Odp: W 1 kg 6 % roztworu znajduje się 60 g. kwasu octowego




2.

1. Obliczasz masę substancji zawartą w roztworze, po polsku oblicz masę kwasu octowego w roztworze.
odp. 20 g
2. wprowadź x jako potrzebna woda
3. ułóż proporcję
100g r-ru - 6g kwasu
200+x g r-ru - 20g kwasu
Masa roztworu po dolaniu wody
x=133.33g (wody)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T10:10:40+01:00
1
m r = 1 kg = 1000 g.
C p= 6 %
m s= ?
Cp= ms/ mr * 100 %
m s= (C p *m r) / 100 %
m s= (6% *1000 g) / 100%
m s= 60 g.
Odp: W 1 kg 6 % roztworu znajduje się 60 g. kwasu octowego.

2
w 200g roztworu znajduje sie 20g octu (bo 200g x 0,1) i 180g wody (200g-20g).

wzór na stężenie procentowe: masa substancji/masa roztworu.
początkowa masa roztworu = 200 gram

masa substancji = 20 gram
stęzenie procentowe ma wynieść 6 %
X- masa dolanej wody


20g/(200g + X) = 0,06

20g = 12g + 0,06X

8g=0,06X

X=133,3 grama

Odp: należy dolac 133,3 grama wody
1 5 1