Odpowiedzi

2009-12-05T10:30:02+01:00
Zjawisko fizyczne - jest to przemiana, która polega na zmianie właściwości substancji np. stanu skupienia. W taki procesie nie powstaje żadna nowa substancja. Dlatego, gdy zapalimy świeczkę to wosk topnieje i zmienia tylko swój stan skupienia ze stałego w ciekły, po czym znowu krzepnie. Natomiast gdy świeczka pali się, a właściwie sam knot, powstaje dym- nowa substancja, w skład której wchodzą różne gazy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T10:30:50+01:00
Podczas topnienia świeczka nie zmienia swoich właściwości, a podczas palenia, jej właściwości się zmieniają.
2009-12-05T10:31:08+01:00
Topnienie świeczki zaliczamy do zjawisk fizycznych ponieważ zmienia ona tylko stan skupienia i można to odwrócić i nie powstaje żadna nowa substancja , palenie świeczki zaliczamy do reakcji chemicznych ponieważ tego procesu nie da rady odwrócić i powstaje nowa substancja : dym