Wymień trzy prawdopodobne przyczyny wielkich wymierań.




Ułóż wymienione poniżej wydarzenia z dziejów życia na ziemi w poprawnej kolejności wpisując cyfry od 1-6.



*W wodach praoceanu pojawiły się pierwsze organizmy jednokomówkowe,przypominając współczesne bakterie żyjące w gorących źródłach siarkowych.

* Na lądzie w ślad za roślinami pojawiły się zwierzęta,najpierw bezkręgowe,z czasem równiez kręgowe.Mogły przetwarzać w warunkach środowiska lądowego m.in. dzięki zdolności oddychania powietrzem atmosferycznym.

*Ważnym etapem rozwoju życia na ziemi było pojawienie się w wodach praoceanu jednokomówkowych organizmów wyposażonych w jądro komórkowe.


*3. Prawdopodobnie około 700 mln lat temu w wodach formujących się mórz i oceanów pojawiły się pierwsze organizmy wielokomórkowe.


* Z czasem niektóre organizmy zdobyły również środowiska lądowe.Około 400 mln lat temu na lądzie pojawiły się pierwsze rośliny.Miały bezlistne,widlasto rozgałęzione pędy o wysokości do 1 m.


*Stopniowo rozijały się nowe formy jednokomórkowych i wielokomórkowych organizmów wodnych, m.in. bakterii, glonów,grzybów, a takze zwierzęta bezkręgowe-stawonogi i mięczaki,a później kręgowe-ryby.




Zad. Wykonaj polecenia.
a) uzupełnij zdanie.

Nauka,która zajmuje się poszukiwaniem i badaniem śladów obecności organizmów, które żyły w dawnych epokach, a także wnioskowaniem na temat ich budowy i środowiska życia to ............................ .

b) Podaj wspólną nazwę stosowaną w odniesionych do wszytskich przedstawionych na fotografiach obiektów.

A na obrazku są :
* chyba bursztyn
* wiele muszli tak jak by na kamieniu
* odcisk na węglu

c) Korzystając z dostępnych źródeł informacji, napisz jak powstały bursztyny.


Czytajcie dokładnie polecenia i odpowiadajcie szybko ! Musze to zrobić do 12:00

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T10:49:40+01:00
1.W wodach praoceanu pojawiły się pierwsze organizmy jednokomórkowe,przypominając współczesne bakterie żyjące w gorących źródłach
siarkowych.
2.Ważnym etapem rozwoju życia na ziemi było pojawienie się w wodach
praoceanu jednokomórkowych organizmów wyposażonych w jądro komórkowe.
3.Prawdopodobnie około 700 mln lat temu w wodach formujących się mórz i oceanów pojawiły się pierwsze organizmy wielokomórkowe.
4.Stopniowo rozwijały się nowe formy jednokomórkowych i wielokomórkowych organizmów wodnych, m.in. bakterii, glonów,grzybów, a także zwierzęta bezkręgowe-stawonogi i mięczaki,a później kręgowe-ryby.
5.Z czasem niektóre organizmy zdobyły również środowiska lądowe.Około 400 mln lat temu na lądzie pojawiły się pierwsze rośliny.Miały bezlistne,widlasto rozgałęzione pędy o wysokości do 1 m.
6.Na lądzie w ślad za roślinami pojawiły się zwierzęta,najpierw bezkręgowe,z czasem również kręgowe.Mogły przetwarzać w warunkach środowiska lądowego m.in. dzięki zdolności oddychania powietrzem atmosferycznym.


a) paleontologia

c) wpisz sobie w google "powstawanie bursztynu" to Ci się wyświetli. :)
Pozdrawiam :)
I liczę na punkty :)
33 4 33
2009-12-05T15:02:49+01:00
.W wodach praoceanu pojawiły się pierwsze organizmy jednokomórkowe,przypominając współczesne bakterie żyjące w gorących źródłach
siarkowych.
2.Ważnym etapem rozwoju życia na ziemi było pojawienie się w wodach
praoceanu jednokomórkowych organizmów wyposażonych w jądro komórkowe.
3.Prawdopodobnie około 700 mln lat temu w wodach formujących się mórz i oceanów pojawiły się pierwsze organizmy wielokomórkowe.
4.Stopniowo rozwijały się nowe formy jednokomórkowych i wielokomórkowych organizmów wodnych, m.in. bakterii, glonów,grzybów, a także zwierzęta bezkręgowe-stawonogi i mięczaki,a później kręgowe-ryby.
5.Z czasem niektóre organizmy zdobyły również środowiska lądowe.Około 400 mln lat temu na lądzie pojawiły się pierwsze rośliny.Miały bezlistne,widlasto rozgałęzione pędy o wysokości do 1 m.
6.Na lądzie w ślad za roślinami pojawiły się zwierzęta,najpierw bezkręgowe,z czasem również kręgowe.Mogły przetwarzać w warunkach środowiska lądowego m.in. dzięki zdolności oddychania powietrzem atmosferycznym.






















daj punkciki plisssssssssssssssssss
21 3 21