W Los Angeles ( 118 stopni W ) w niedziele zegary wskazują godzinę 12.00. Ktora godzina na zegarze i jaki jest dzien tygodnia w Londynie ( 0 stopni ) i w Tokio ( 140 stopni E ).?
Odp. : 20.00 w londynie - niedziela.
5.00- w poniedzialek w Tokio.
To jest odp. ale jakie obliczenia ?


2. W krakowie 20 stopni e. jest godzina 20.00 czasu slonecznego. USTAL ktora godzina czasu slonecznego jest w katowicach 19 stopni E. i w Nowym Orleanie 90 stopni W.

w katowicach jest 19.56. a w Nowym Orleanie ?

3

Odpowiedzi

2009-12-05T11:23:49+01:00
Los Angeles ( 118 stopni W 12.00 )
Londynie ( 0 stopni )
Tokio ( 140 stopni E )

1st=4min
15st=1h-jedna strefa czasowa.

0stopni obejmuje 7st30min na E i 7st30min na W- Jest to jedna strefa czasowa (ew. uwarunkowane tez w sposób administracyjny np. Islandia)

mamy 118st czyli jest to 8strefa ( w której znajduje się Londyn). Trzeba dodać do czasu w Los Angeles czas który wychodzi w zwiazku ze zmianą strefy.
Aby obliczyć czas w Londynie trzeba obliczyć w jakiej strefie czasowej znajduje się dane miasto.

12.00 + 8h(czas wynikły ze zmiany stref)= 20.00

Los Angeles- Tokio
118stopni+ 140stopni (dodajemy)= 258stopni
258/15= 17h część w której znajduje się Tokio.
Jeśli do 12.00 dodamy 17h wyjdzie 5.00 dnia następnego(poniedziałek)

Musisz zapoznać się z zasadami rozmieszczenia stref czasowych na świecie.

2. W krakowie 20 stopni e. jest godzina 20.00 czasu slonecznego. USTAL ktora godzina czasu slonecznego jest w Katowicach 19 stopni E. i w Nowym Orleanie 90 stopni W.

w Katowicach jest 19.56. a w Nowym Orleanie ?

dobowy ruch odbywa się ze wschodu na zachód( wschód później zachód wcześniej)

1st-4min
jako ze 19E jest bardziej na zachód to odejmujemy

20.00-4min= 19.56 w Katowicach

Nowy Orlean:
20E+90W (dodajemy odległośc południkową w stopniach dla obu miast)
Następnie 110st które wychodzi mnożymy przez 4min= 440min
jest to 7h i 20 min
W związku z ruchem dobowym Ziemi ze wschodu na zachód musimy odjąć od 20.00 7h20min. Wychodzi na to ze w Nowym Orleanie jest 12.40.

W razie pytań pisz na priv.
Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T11:26:44+01:00
1.
LONDYN

118*-0*= 118* (różnica szerokości geograficznych między LA a Londynem)
1*-4min
118*-472min=7h52min (czyli czasu miejscowego 8h)

12:00+8h= 20:00 (dodajemy, bo Londyn jest na WSCHÓD od LA)

Odp.W Londynie jest 20:00 w niedziele.

TOKIO

0*+140*=140* (różnica szerokości między Londynem a Tokio)
1*-4min
140*-560min=9h20min (9h czasu miejscowego)

20:00 +9h=5:00 PONIEDZIAŁEK

Odp.W Tokio jest 5:00 w poniedziałek.

2.

TAKIE SAME OBLICZENIA JAK U GÓRY

20+90=110*

110*-440min=10h40min

20:00-7h20min=12:40

Odp.W Nowym Orleanie jest 12:40 czasu słonecznego.
17 4 17
Dzięki 
a czm odjelas te 20 min przy tokio?
Liczyliśmy czas strefowy, a nie słoneczny. Czas strefowy wyrażamy w pełnych godzinach, jak wiesz :)
2009-12-05T14:53:49+01:00
1.
a) . Dla Londynu

118 st. - 0 st. = 118 st.
1st. odpowiada 4min
118 st. - 472 min = 7.52 godz. (czyli czasu miejscowego 8h)

12.00 + 8 godz. = 20.00 - wynik

b) . Dla Tokio

0 st. + 140 st. = 140 st. - jest to różnica szerokości między Londynem a Tokio .
1 st. odpowiada 4 min.
140 st. - 560 min. = 9.20 godz.

20.00 + 9 godz. = 5.00 w Poniedziałek - wynik

2.

20 + 90 =110 st.

110 st. - 440 min. = 10.40 godz.

20.00 - 7.20 godz. = 12.40 - wynik