Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T11:21:44+01:00

P₁=a×a=a²
P₂=125
(a+5)x(a+5)=125+a²
a²+10a+25=125+a²
10a=100
a=10

Odp.: Bok kwadratu ma 10cm

Rozwiązanie całkowicie poprawne.
2009-12-05T11:21:51+01:00
Jeśli bok pewnego kwadratu zwiększy o 5 cm to jego pole wzrośnie o 125 cm²

a więc skoro każdy bok zwiększy się o 5cm to wyjdzie 20cm kwadratowych więc 125cm kwadratowych minus 20 cm kwadratowych to wyjdzie 105 cm kwadratowych
2009-12-05T11:26:14+01:00
X - długość boku kwadratu
x*x - pole kwadratu

(x+5)*(x+5)=x*x + 125

x*x + 10x + 25 = x*x + 125
10x= 125 - 25
10x= 100
x= 10