Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T11:14:09+01:00
200 cm- (2x16cm)= 168 cm
168 cm:4= 42 cm
długość-42 cm + 16 = 58cm
szerokość: 42cm
27 1 27
2009-12-05T11:16:23+01:00
A - szerokość
b - długość

2a+2b=200 suma wszystkich boków daje 200
b=a+16 długość jest o 16 cm większa od szerokości

wiedząc ile wynosi b podstawiamy do pierwszego równania

2a+2(a+16)=200
2a+2a+32=200
4a=200-32
4a=168
a= 168/4
a=42

więc

b=42+16
b=58cm.

odp.
szerokość wynosi 42cm a długość 58cm.
1 5 1
2009-12-05T11:18:28+01:00
200cm - 16cm * 2 = 168cm
168cm / 4 = 42cm
42cm + 16cm = 58cm

Wymiary tego prostokąta: 42x58cm
1 5 1