Zad 4 s.231
*Powiedz jak zmienił się swiat to otwarciu puszki Pandory.
a)Opisz puszke(jej wygląd i zawartosc)

i zadanie 5 s.231
Słownik frazeologiczny języka polskiego podaje,ze związek wyrazów puszka pandory znaczy przenosnie zbiór,źródła zła,kłopotów,nieszczęśc.Ułóż zdanie z tym związkiem


Pleasee o odpowiedzi dam aż 50 punktów:))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T11:44:36+01:00
* w środku było mnóstwo owadów, chorób oraz wszystkiego co najgorsze .na świat wyszły wszelkie niebezpieczeństwa z owej puszki. ludzie zaczęli obumierać. świat stał się negatywny dla każdego osobnika i wszelkiego co żyło.


*Po otworzeniu puszki pandory świat stał się nie ciekawy poprzez jej zawartość.
15 2 15
2009-12-05T11:52:19+01:00
1. Świat był pełen smutków oraz nieszczęść. Wszedzie panowało zło. Było też wiele kłopotów.
2.Była to szczelnie zamknięta gliniana beczka.

zad.5
1.Nagle wszystko zrobiło się smutne i szare tak jak by ktoś otworzył puszkę pandory.
2.Puszka panory to przyczyna smutków i nieszczęść.
12 2 12
2009-12-05T14:55:50+01:00
A) Po otworzeniu puszki na świat wyleciały wszystkie smutki, choroby.
b)Moje życie to puszka pandory. Czyli... Moje życie jest pełne smutku, nieszczęść.
10 2 10