Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T11:46:43+01:00
P=½*a*h
P=½*a*7
49=½*a*7
49=7/2*a /*2/7
a=49*2/7
a=14 cm

:)
31 4 31
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T11:47:58+01:00
Odpowiedź to 14, bo 14*7 to 98 a 98:2=49
17 2 17
2009-12-05T11:49:24+01:00
W trójkącie prostokątnym jedna z przyprostokątnych jet wysokością przeprowadzonej od drugiej(a=h),więc aby policzyć pole mnożymy przez siebie obie przyprostokątne, a wynik dzielimy przez 2:
P=a*b/2

7*b/2=49 | *2
7*b=98 | /7
b=14
Odp.: Druga przyprostokątna ma długość 14cm.
16 3 16