Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T11:51:34+01:00
Przez wolna elekcję tron polski przejmowali władcy z obcych krajów

Rokosze i konfederacje przeciw królowi. Powodowało to wojny domowe

Panujący w kraju ustrój feudalny w zasadniczy sposób hamował rozwój nowoczesnego przemysłu i handlu

Niezadowolenie i bunt chłopów

Skarb Polski był całkowicie pusty

Nieliczna Armia

Słaba władza wykonawcza,SEJM

z zeszytu z historii wiec napewno dobrze
2009-12-05T11:53:21+01:00
-armia nieliczna
-pusty skarbiec
-utracenie ok. 4 mln ludności
-tron polski przejmowali władcy z innych krajów
-utracenie kilkunastu tysięcy km²
2009-12-05T11:52:59+01:00
Przyczyny:
-Wojna domowa
-kryzys między narodowy
-niemożność uporania się kondeferacją barską
-prowadzenie protekcyjnej polityki w Polsce
-zaspokojenie roszczeń i interesów innych państw