Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T12:40:36+01:00
Moim zdaniem osoba ,która wprowadziła najwięcej reform
był syn Juliusza Cezara August ,który ogłosił się mianem(princeps senatus) tzw. pierwszym w cenacie. Potomek Juliusza Ceazara wyciągnął odpowiednie wnioski z doświadczeń swoich poprzedników.Ogłosił powrót republiki pod przykywką rządów
monarchistycznych. Jednakże system stworzony przez Augusta okazał się systemem genialnym.Zagwarantował on on rzymskiemu cesarstwu trzy wieki równomiernego rozwoju, pokoju wewnętrznego o dobrobytu.
27 3 27
2009-12-05T12:42:37+01:00
OKTAWIAN AUGUST

Dlaczedo:
Reforma armii:

* Legiony – wojsko zawodowe (20 lat służby), liczące pod koniec życia Augusta 150 tysięcy żołnierzy, ze stałym wyposażeniem weteranów, do którego rzadko byli wcielani ludzie z prowincji.
* Auxilia – wojska z prowincji, oddziały posiłkowe, głównie oparte na jeździe. Żołnierze po odbyciu służby otrzymywali obywatelstwo rzymskie. Oficerami byli ekwici.
* Pretorianie – gwardia cesarska z praefecti praetorio jako dowódcami (wyłącznie ekwici), którzy zajmowali najwyższe po cesarzu miejsce w państwie.
* Cohortes urbanae – kohorty miejskie, paramilitarne oddziały o charakterze policji miejskiej w Rzymie, na czele których stał prefekt miasta (praefectus urbi)

Ponadto :
W roku 29 p.n.e. wprowadził nowy cenzus polityczny, na mocy którego w senacie zasiadali wyłącznie jego stronnicy; on sam stał się princeps senatus.
11 2 11
2009-12-05T12:42:48+01:00
Gajusz Juliusz Cezar moim zdaniem dokonał najwiekszych reform ponieważ za jego panowania zwiększyły sie terytoria nawet prawie 2 razy armia urosła w siłe a w kraju zylo sie dostatnio .
23 4 23