Pogrupuj substancje na:
a) metale
b) niemetale
c) związki chemiczne
d) mieszaniny jednorodne
e) mieszaniny niejednorodne

złoto, tlen, woda z octem, stal, siarka, mak i fasola, woda z sokiem malinowym, wapń, kwasek cytrynowy, ryż i groch, fluor, potas

Z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

2009-12-05T12:49:46+01:00
A)metale-złoto,wapń,potas
b)niemetale-tlen,siarka
c)związki chemiczne-kwasek cytrynowy,fluor
d)mieszaniny jednorodne-woda z sokiem malinowym, woda z octem,stal,
e)mieszaniny niejednorodne-mak i fasola, ryż i groch

*PS.
-stal jest mieszaniną, ponieważ jest stopem 2 metali, a tego nie widać gołym okiem, więc jest mieszanina jednorodną

-wybierz najlepsza odpowiedź, bo Ty i ta osoba, którą wybierzesz dostanie 25% z liczby punktów;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T18:07:41+01:00
A)metale-
- złoto,
- wapń,
- potas

b)niemetale
-tlen
-siarka
-fluor

c)związki chemiczne
-kwasek cytrynowy

d)mieszaniny jednorodne
-woda z sokiem malinowym
-woda z octem
-stal

e)mieszaniny niejednorodne
-mak i fasola,
-ryż i groch

Obie się pomyliłyście, stal to mieszanina, a fluor to pierwiastek :)