Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T13:08:29+01:00
Wiele ludzi już od urodzenia było niewolnikiami.
Niektórzy zostali schwytani do niewoli .
Niewolnikami były dzieci sprzedane za długi.
Byli przywożeni z wypraw do barbarzyńskich krajów jako łupy wojenne, a następnie sprzedawani na targach.


Niewolnicy wykonywali okropnie trudne prace .
Służyli i swego pana , np. służyli na uczytach , pomagali mu w codziennych czynnosciach np, umyć sie . Wielu pracowało na polach.
32 3 32
2009-12-05T13:13:49+01:00
Wyjaśnij,skąd brali się niewolnicy w starożytnym rzymie?Wymień wykonywane prze nich zajęcia.
*Niewolnicy w Rzymie, byli przeważnie jeńcami wojennymi.Niewolnikiem zostawało się rownież za długi, lub dziedzicznie tzn. Jeśli ojciec lub matka jest niewolnikiem to
dziecko również nim będzie. Ostatecznie jeśli rodzina jest bardzo uboga sprzedawał dzieci do niewoli. Zajęzie niewolników były rozmaite, od tych najcięższych, wykonywanych w koszmarnych warunkach, gdzie wielu ludzi gineło: górnictwo, rolnictwo, rzemiosło. Poprzez prace domowe, wykonywane jako służba Pana. Aż do tych najlepiej wykfalifikowanych i
cenionych w Rzymie: nauczyciele, lekarze, zarządzcy.
38 4 38