1.Uzupełnij zdania.

Serce ma wielkość ........
Błona jest zbudowana z tkanki...........
Błona otaczająca serce to ............
Lewą i prawą część serca oddziela............
Między przedsionkami a komorami znajdują się...........
Grubość ścian komór jest w stosunku do ścian przedsionków..........
Ściana lewej komory serca jest..........

2. Zaznacz prawidłowe zakończenie zdania.

Mięsień sercowy w substancje odżywcze i tlen zaopatruje krew
a) znajdująca się w komorach i przedsionkach serca.
b) płynąca w naczyniach wieńcowych.
c) znajdująca się tylko w prawej części serca.
d) płynąca między komorami a osierdziem.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T13:12:59+01:00
A)zaciśniętej pięści
b)
c) osierdzie
d) przegroda
e) jest większa
f)

2. c
69 3 69
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-05T13:18:01+01:00
1 )

po kolei..

Serce ma wielkość pięści, waży 300-500 gramów i znajduje się nieco po lewej stronie ciała. Składa się z dwóch komór i dwóch przedsionków, ...

błona zewnętrzna elastyczna, zbudowana z włókien tkanki łącznej,

Lewa i prawa cześć serca oddzielone są od siebie przegrodą serca. Przegroda serca jest zabudowana z części: Błoniastej. Mięśniowej.

tętnic wychodzących z komór serca. Zastawki pomiędzy przedsionkami i komorami nazywane są zastawkami przedsionkowo-komorowymi.

Grubość ściany wynosi średnio 15 mm. Ma kształt stożka i jest bardziej ... Składa się na nią osobna mięśniówka przedsionków i komór.

wymiary lewej komory , troche powiekszony lewy przedsionek moze wskazywac na poczatki niewydolności rozkurczowej wląsnie najczesciej w przebiegu nadcisnienia. Wyniki sa niezle , dlatego tym bardziej warto żeby sie nie pogarszaly.



2 )

3 odp.


Liczę na najlepsza bo siedziałam długo przy twojim zadani
Będę szczęsliwa za nagraodzenie naj..

Pozdrawiam

231 3 231
2009-12-05T13:34:23+01:00
1.pięści,włókien tkanki łączonej, przegrodą serca, zastawka przedsionkowo-komorowa, średnio 15 mm,

2. Mięsień sercowy w substancje odżywcze i tlen zaopatruje krew znajdująca się tylko w prawej części serca.
74 3 74