Przeczytaj tekst wypełnij tabele z zaimkami (dla ułatwienia to zaimki: to,moja,takich,tak,ich,było,taka):
-To moja wina i przyznaję się do tego.Teraz mógłbym się zmierzyć z tysiącami takich olbrzymek.Niestety już na to za późno-tak mówił wuj do uwięzionych żeglarzy. Jednak w ich oczach był tak wielki smutek, że żal było patrzeć.Za tyle serca i wierności spotkała ich taka niewdzięczność.

tabela:
zaimki odmienne:
rzeczowne:
przymiotne:
liczebne:

zaimki nieodmienne(przysłowne):


proszę o rozwiązanie to bardzo ważne!!

3

Odpowiedzi

2009-12-05T13:20:38+01:00
Zaimki odminne: to, moja
Rzeczowne:taka, ich, takich,
Przymiotne: takich, taka,
Liczebne: ich, było
2 3 2
2009-12-05T13:24:29+01:00
Tabela:
zaimki odmienne: moja
rzeczowne: tego,to
przymiotne: takich,taka
liczebne: tyle

zaimki nieodmienne(przysłowne): tak
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T13:24:36+01:00
Zaimki nieodmienne:

- tak,
- to.

Zaimki odmienne:
a) rzeczowne: ich,
b) liczebne: moja, takich, taka
c) przymiotne: było (kilka)
6 2 6