Odpowiedzi

2009-12-05T13:18:51+01:00
Wydaje mi się, że jakieś 35%
2 3 2
2009-12-05T13:19:54+01:00
Od 1948 roku na całym świecie przeprowadzono 56 operacji pokojowych, w których wzięło udział ponad 750 tys. osób personelu wojskowego, policyjnego oraz cywilnego, pochodzących z ponad 110 krajów. Obecnie działa 13 misji, które rozmieszczone są w Afryce, Azji, na Bliskim Wschodzie oraz w Europie. Uczestniczy w nich 42 714 członków personelu wojskowego oraz cywilnej policji z 91 krajów, a także 3 241 osób międzynarodowego personelu cywilnego i ok. 6 500 lokalnego personelu cywilnego. Od 1948 r. do 2003 r. w operacjach pokojowych śmierć poniosło 1 810 osób.
Łączny koszt wszystkich operacji od 1948 r. do czerwca 2003 r. szacuje się na ok. 28,73 mld USD. Budżet na Okres od pierwszego lipca 2003 r. do 30 czerwca 2004 r. wyniesie 2,17 mld USD.
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T17:47:12+01:00
Skuteczność stratergii bezpieczeństwa zależy w dużym stopniu od harmonijnego działania wszystkich instytucji państwowych. Jeżeli ludzie nie chcę ze sobą współpracować, misja nie zostanie pomyślnie wykonana. Także skłócone strony muszą wyrażać chęć zaprowadzenia pokoju. Nie stało się tak w przypadku Jugosławii. Skłócone strony nie chciały doprowadzić do pokoju. Jeżeli nie ma chęci, na siłę nie zaprowadzi się pokoju. Trzeba mieć dużo odwagi, by pojechać walczyć. Polska jako członek m.in. NATO czy ONZ także bierze udział w różnych misjach, np. w Kosowie, Albanii czy Wietnamie. Wiele żołnierzy ginie podczas misji. Jednak są i takie działania, które kończą się pomyślnie. Do takich należy np. operacja "Pustynna burza", w której brali udział także Polacy. Poświęcili swój czas, zdrowie i nawet życie, żeby zaprowadzić pokój na świecie.
Według mnie organizacje międzynarodowe są bardzo potrzebne w dzisiejszych czasach. Myślę, że działania są dosyć skuteczne, chociaż czasem może się nie udać. Sądzę, że im więcej państw będzie się angażować w misje pokojowe, tym skuteczniej będzie zaprowadzany pokój na całym śiwecie.
4 5 4