Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T13:54:52+01:00
Obwód wynosi 27 cm, a podstawa jest o 3 cm dłuższa od ramienia
OB - 2b + a=27
b-ramiona
a- podstawa
a=b+3
2b+a=27

a=b+3
2b+ b +3=27

a=b+3
3b = 24

a=b+3
b=8

a=11
b=8
Odp: Boki mają 8, 8 i 11

obwód wynosi 42 cm, a ramię jest o 6 cm krótsze od podstawy
OB - 2b + a=42
b-ramiona
a- podstawa
a=b+6
2b+a=42

a=b+6
2b + b + 6=42

a=b+6
3b = 36

a=b+6
b=12

a=18
b=12

2009-12-05T13:58:06+01:00
A)
27 to x x x i 3
27 - 3=24
24 to x x x
24 :3 =8

czyli boki wynoszą 8 i 8
a podstawa 11

7 2 7
2009-12-05T14:21:15+01:00
O=27cm
a+a+a+3=27
3a=24
a=8cm
8cm+3cm=11cm

O=42cm
a+a+a+6 =42
3a=36 /:3
a=12cm
12cm=6cm = 18cm
3 1 3