Odpowiedzi

2009-12-05T13:52:22+01:00
1.
Z twierdzenia pitagorasa wyliczamy odcinek o który większa jest dłuższa podstawa
7 ^{2} - 4^{2} =x ^{2}
x= \sqrt{33}

Podstawiamy do wzoru na pole.

50=(x+(x+2 \sqrt{33)} )*4* \frac{1}{2}
x= \frac{25-(2 \sqrt{33}) }{2}
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T13:57:00+01:00
C=d=7 cm
h=4cm
P=50 cm²

wzór na Pole trapezu to
P=½(a+b)×h

podstawiamy nasze dane do wzoru

50=½×(a+b)×4
50=2(a+b)
a+b=25 mamy obliczoną sumę długości dwóch podstaw , którą wykorzystamy we wzorze na obwód

Ob=a+b+c+d

podstawiamy

Ob=25+7+7=39

Obwód trapezu wynosi 39 cm
7 3 7