Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T14:09:56+01:00
To jest trojkat o katach 30,60 i 90, wiec jest to polowa trojkata rownobocznego

a=5
2a = 10
a√3 = 5√3

Ob : 5+10+5√3 = 15+5√3 = 5(3+√3)cm

P= a*h/2 = (5*5√3)/2 = 25√3 /2 = 12.5√3 cm²
2 5 2
2009-12-05T14:12:01+01:00


jezeli 5cm wynosi krotsza przyprostokatna to przeciw prostokatna wynosi 10 cm ( poniewaz jest to trojkat prostokatny o jednym koncie 30 °)

2 przyprostokatna to z pitagorasa a²+b²=c²
5²+b²=10²
25+b²=100
b²=75
b=√75
b=5√3
obw= a+b+c
obw= 5 + 5√3+10
obw = 15 + 5√3
pole= ½a×h
p=½5×10
p= 25cm²
2009-12-05T14:15:15+01:00
Witaj :)
Najpierw narysuj trójkąt prostokątny i zaznacz boki a,b,c oraz kąt ostry.
Dane:
a=5
b=?
c=?
kąt leżący między bi c ma miarę 30 stopni.
sin 30 stopni = a/c
1/2=5/c
c=10
następnie z tw. Pitagorasa mamy
a²+b²=c²
5²+b²=10²
b²=100-25
b²=75
b= 5√3

P=1/2 * a * b = 1/2 *5*5√3=12 i 1/2 √3
ob=5+5√3+10=15+5√3

pozdrawiam:)