Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T14:09:14+01:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/7943-8-charakterystyka_andrzeja_radka
1 5 1
2009-12-05T14:18:20+01:00
Andrzej Radek urodził się we wsi Pajęczyn Dolny.
Jego rodzice pracowali na polu, ojciec był fornalem.
Kiedy był małym chłopcem bawił się na podwórzu, którego większą część zajmowały gnojówki i kałuże.
Później pasał gęsi i świnie.
Jednym z jego ulubionych zajęć do których namawiała go dziedziczka było przedrzeźnianie kaszlu korepetytora - Paluszkiewicza.
Do pewnego razu Kawka bo tak go nazywano nie reagował na to, po pewnym czasie gdy miał tego dość zaciągnął chłopca do swojego mieszkania.
Jędrek zainteresował się rysunkami w atlasie zoologicznym.
Od tej pory nauczyciel zaczął uczyć Radka, później sfinansował jego pobyt w Pyrzogłowach - gdzie znajdowało się progimnazjum. Korepetytor pomagał Andrzejowi w nauce w nauce, opłacił stancję i zamieszkał wraz z nim. Pan Paluszkiewicz zmarł jesienią na gruźlicę, którą nazywano suchotą w czasie drugiego roku nauki szkolnej chłopca.
Do końca czwartej klasy utrzymywał się on z korepetycji.
1 3 1