Odpowiedzi

2009-12-05T15:01:24+01:00
Etyn
C2H2 + 2,5O2->2CO2 +H20
C2H2 + 1,502 -> 2CO +H2O
C2H2 + 1/2O2 -> 2C + H20

propyn
C2H4 + 302 ->2CO2 +2H20
C2H4 +202 ->2CO +2H20
C2H4 + 02 ->2C +2H20

butyn
C4H6 + 5,5O2 -> 4CO2 + 3H2O
C4H6 + 3,5O2 -> 4CO + 3H2O
C4H6 + 1,5O2 -> 4C + 3H2O

pentyn
C5H8 +7O2 -> 5CO2 + 4H2O
C5H8 +4,5O2 -> 5CO + 4H2O
C5H8 +2O2 -> 5C + 4H2O

heksyn
C6H10 + 8O2 -> 6CO2 + 5H2O
C6H10 + 5,5O2 -> 6CO + 5H2O
C6H10 + 2,5O2 -> 6C + 5H2O

heptyn
C7H12 + 10O2 -> 7CO2 + 6H2O
C7H12 + 6,5O2 -> 7CO + 6H2O
C7H12 + 3O2 -> 7C + 6H2O

oktyn
C8H14 + 11,5O2 -> 8CO2 +7H20
C8H14 + 7,5O2 -> 8CO +7H20
C8H14 + 3,5O2 -> 8C +7H20

nonyn
C9H16 +13,5O2 -> 9CO2 + 8H2O
C9H16 +8,5O2 -> 9CO + 8H2O
C9H16 +4O2 -> 9C + 8H2O

dekyn
C10H18 + 14,5O2 -> 10CO2 + 9H2O
C10H18 + 9,5O2 -> 10CO + 9H2O
C10H18 + 4,5O2 -> 10C + 9H2O

wydaje mi sie ze o to ci chodziło:P

13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T15:03:58+01:00
Etyn
a) spalanie całkowiete 2C₂H₂+ 5O₂= 4CO₂+ 2H₂O
b) spalanie półcałkowite 2 C₂H₂+ 3O₂= 4CO + 2H₂O
c) spalanie niecałkowite 2C₂H₂+ O₂= 4C + 2H₂O
Propyn
a) C₃H₄+40₂= 3CO₂ + 2H₂O
b) 2C₃H₄+ 50₂= 6CO + 4H₂O
c) C₃H₄+0₂= 3C + 2H₂O
niestety powyżej 5 indeksy dolne są mało widoczne dlatego pisze noramlnymi cyframi ; )
Butyn
a)2 C₄H6 + 11O₂= 8CO₂+6H₂O
b) 2C₄H6 + 7O₂= 8CO +6H₂O
c) 2C₄H6 + 3O₂= 8C +6H₂O
Pentyn
a) C5H8 + 7O₂=5 CO₂+ 4H₂O
b)2 C5H8 + 9O₂= 10CO+ 8H₂O
C) C5H8 + 2O₂=5 C + 4H₂O
Heksyn
a)2 C6H10 + 16O₂= 12CO₂+10H₂O
b)2 C6H10 +11 O₂= 12CO+ 10H₂O
c) 2C6H10 + 5 O₂= 12C+ 10H₂O
Heptyn
a) C7H12 + 10O₂= 7CO₂+ 6H₂O
b)2 C7H12 + 13O₂=14 CO + 12H₂O
C) C7H12 +3 O₂= 7C + 6H₂O
Oktyn
a)2 C8H14 +23 O₂=16CO₂+14 H₂O
b) 2C8H14 +15 O₂= 16CO+ 14H₂O
c) 2C8H14 + 7O₂=16 C + 14H₂O
Nonyn
a) C9H16 +13 O₂= 9CO₂+ 8H₂O
B) 2C9H16 + 17 O₂= 18CO+ 16H₂O
C) C9H16 + 4O₂= 9C+ 8H₂O
Dekyn
a) 2C10H18 +29 O₂= 20CO₂+ 18H₂O
B) 2C10H18 + 19O₂= 20CO+ 18H₂O
C) C10H18 + 9O₂= 20C+ 18H₂O
31 3 31