W odpowiedziach pisać które to zadania:

1. 50 % pewnej liczby jest dwa razy większe od tej liczby.
Jaka to liczba?

2.Turyści , wyjeżdżając na wycieczkę po Europie , kupili euro za 2325,80 zł i franki szwajcarskie za 716,80 zł . Ile kulipi euro?
ile kupili franków szwajcarskich?

Proszę o wytłumaczenie:....

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T14:13:35+01:00
1.
Te zadanie to chyba jakas pomylka, ale pokaze ci dlaczego:
50%x = 2x //tak mozna by to przedstawic w postaci rownania
(50/100)x = 2x //50% to to samo co 50/100
(1/2)x = 2x | : x
1/2 = 2 //chyba jednak nie jest rowna, no nie?
No i jakby to tak bardziej "po ludzku" powiedziec: polowa nigdy nie bedzie wieksza od calosci bo jest połową - jest 2 razy mniejsza. Czyli odpowiadajac na zadane pytanie: niema takiej liczby.

2.
2325,80 ÷ 4,13 = 563,14
716,80 ÷ 2,74 = 261,60

Według dzisiejszego kursu walut strona wp.pl ;ppppp
2009-12-05T14:14:51+01:00
Wydaje mi się że te zadania nie mają rozwiazania
2009-12-05T14:20:09+01:00
1. 50 % pewnej liczby jest dwa razy większe od tej liczby.
Jaka to liczba?

50 % * x = 2x

2.Turyści , wyjeżdżając na wycieczkę po Europie
, kupili euro za 2325,80 zł i franki szwajcarskie za 716,80 zł . Ile kulipi euro?
ile kupili franków szwajcarskich?

tego zadania nie da się rozwiązać bez kursów walut, musisz najpierw je podać, bo nie wiem z którego roku potrzbujesz