Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-05T14:27:29+01:00
- przekształacanie liści w kolce
- otwieranie aparatów szparkowych ( na noc)
- rozbudowane korzenie

;)
2 3 2
2009-12-05T14:27:07+01:00
Na przykladzie wielbłąda:
- dlugie rzęsy zabezpieczają oczy przed dostaniem się do nich piasku
-Masa ciała zwierzęcia nie opiera się na racicach, ale na szerokich poduszkach, dzięki czemu wielbłąd może bez trudu poruszać się po sypkim i miękkim piasku.
-Wielbłąd może przetrwać pijąc niewiele wody. Rowek, który biegnie od każdego nozdrza w kierunku górnej wargi umożliwia zlizywanie bardzo małych ilości wody wydostającej się przez otwory nosowe i jej powtórne wykorzystanie. Ssak ten bardzo oszczędza wodę, ponieważ wydaje suche odchody, a jego nerki minimalizują ilość wody w moczu.
2 4 2
2009-12-05T14:29:39+01:00
Wielblad ma dwa duze wyrostki tluszczowe co pozwala mu przebyc duza droge bez wody...
Wyostrzony wzrok w nocy i umiejetnosc zakopywania sie w piaku przed neibiezpieczenstwem <skorpion>
Maja specjalne pancerze ktore chronia je przed mocnymi promieniami slonecznymi
1 5 1